söndag 20 maj 2012

På resande fot



På grund av att jag är i Spanien för tillfället så har bloggen fått lite mindre uppmärksamhet. Jag har slipat på en post om Atna som jag tänkt publicera imån.

Men så länge kan jag tipsa om en artikel från Ben Davies firma Hinde Capital, Gold and Silver mining

Mycket info för att vara så kort. Dom fokuserar på kostnaderna för mining (precis som Mike Kriegers artikel jag länkade till för någon dag sedan). 

Om man ska ta med sig något så är det leta efter bolag med stabila kassaflöden eller med kommande kassaflöden inom en snar framtid. Bolag som behöver stora finansieringar kommer få det tufft framöver. Dom säger att de finns 3000 guld och silverbolag (de flesta är explorations företag) just nu och att den siffran troligtvis kommer halveras inom 2-3 år. 

Med andra ord kommer de bästa bolagen kanske dras ner lite grann av sektorn. Men de kommer också göra att de finns mindre och välja mellan. Vilket gör att de bra bolagen skulle kunna få en extra boost.

Rick Rule pratade även om detta i sin senaste intervju hos KWN.

Också i sitt framträdande på Casey Research senaste konferens var de fokus på att bara det bästa boalgen kommer överleva. Här är en bra sammanfattning och man inte vill betala 395$ för cd skivorna från deras "summit"






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar